среда, 3. март 2010.

Devojcica, pivo i Cile

Ne znam zasto, ali prethodnih dana nikako da sednem i napisem novi post. Milion i jedan slucaj mi je bio motiv za novu pricu, ali nikako da sednem i pribelezim. Na primer, komsijin dozivljaj mene kao devojcice predstavlja bas zanimljiv socioloski fenomen za obraditi ga. Potom, to sto se usled poslednjeg zemljotresa u Cileu, zemlji "Vatrenog prstena", planeta Zemlja, ako se ne varam, pomerila za oko 8 cm van svoje ose i time skratila tarajanje dana za ne znam koliko mikrosekundi, otkrivanje leda na Marsu, ili pak, to sto se posle 23h, pa sve do 6 narednog jutra, po radnjama i trafikama ne moze kupiti pivo.

A, mozda bih zapravo i mogla svaku od pomenutih da bar donekle "okrznem".

Sa svojih 30 i kusur godina uspela sam, bolje reci uspevam, da odrzavam svoj duh mladalackim. Ponekad mi se cak cini i da cu sa svojih 80, dao Bog da ih dozivim, idalje delovati kao devojcica. Bas pre neki dan, odlucim da ne koristim lift, vec da idem peske do prizemlja. Kada idete pesaka kroz zgradu, uvek rizikujete da cete sresti nekoga od komsija. Naravno, zavisno do toga u kakvim ste odnosima, to i ne mora da bude rizik, moze biti i sasvim prijatan susret. Na zalost, sve redje mi ovakvi susreti bivaju dragi, vec vise nesto za pozeleti da se izbegne. No, da skratimo pricu, tog pre podneva srecem simpaticnog dekicu, komsiju vrata do vrata kraj mojih vrata, prakticno vrlo bliske komsije, makar teritorijalno. Komsija me pozdravlja, po vec ko zna koji put sa: "Dobar dan devojcice!".
Ne mogu da kazem da mi ne prija ili da mi nije simpaticno. Dapace. No, ipak morala sam da se zapitam kako neko sa preko 30 godina moze biti dozivljen kao devojcica i u cemu je problem, ako problema u svemu tome uopste i ima. Da li zapravo on sebe dozivljava mladim, pa samim tim neko ko je od njega mladji kusur godina, ako je on sebi mlad, mora biti jos mladji, pa time dolazimo do njegovog poimanja mene kao devojcice. Ili, mozda ja prosto sa svojim bejbi fejsom njega podsecam na devojcicu. A mozda i moj outfit, farmerke, kickersice, kosa vezana u konjski repic, militari jakna njemu salju poruku - Ova je neozbiljna, mlada i nezrela = devojcica. I kako je moguce da on ne vidi na meni da ne samo to sto nisam devojcica, vec sam i mlada ko rosa u podne,a on nije jedini primerak koji me naziva devojcicom, i do kada cu ja ljudima delovati kao devojcica. Znate, to je onaj momenat kada vam na ulici prestaju da govore TI i pocinju da se obracaju sa VI. Kada zapravo nastupa taj trenutak? Koja je to granica u godinama?! Ili je mozda taj fenomen cekanja prelaska sa TI na VI prisutan u nasem drustvu kao takvom, pokazatelj stepena svesti i kulturne razine nekog drustva. Taj cuveni komunisticko sindrom da smo svi drugovi, svi smo na TI. Ili, mozda ja jednostavno nisam u svojoj glavi jos odrasla, pa takve frekvencije saljem svojoj oklini?! Mozda da sam se natakla na stikle (petica minimum), nabacila neku suknjicu do kolena, izbacila dzivdzan kolenca i napuderisala nos, tj napravila na devooojku od sebe, mozda me tada ne bi oslovljavali sa "devojcice". U svakom slucaju, da se razumemo, ne smeta mi, samo se pitam!
Idemo dalje.
Zemljina osa se pomerila. Hm, ne znam da li uopste da ulazim u ovu temu, kao i u temu pronalaska leda na Mesecu.
Odavno znam za podatak da u svetu sada postoji toliko Kineza da kada bi svi oni skupa u istom trenutku poskocili, pretpostavlja se, da bi se pomerila osa planete Zemlje. Naravno naucno ne dokazano, jos uvek niko nije naterao sve Kineze da poskoce u istom trenutku, ali da jeste naucno postavljeno kao hipoteza, jeste. I bas, pre par godina prilicno sam se interesovala za ovaj podatak i razvijala razne teorije kako taj podatak iskoristiti u svrhe privlacenja paznje WTO, Svetske trgovinske organizacije i kako sa tim podatkom uticati na poshtovanje fair trade-a. Uhhh, gde sam ja otisla, ali o ovome cu vam pisati drugom prilikom i shvaticete da sve to vrlo lako moze da ima smisla samo ako se fino upakuje. :) Svojevremeno, na godisnjicu ubistva Che Guevare, sam Oxfamu predlaga ovaj model za njihove kampanje!!!! Verovali ili ne. Ha, luda zar ne?! Ne, nisam bas toliko luda, ali da jesam predlaga-jesam, jer su oni sami raspisali konkurs za slicnu kampanju.
Ali o ovoj temi vise nekom drugom zgodom.

Led na Marsu? Pa sad, kako da vam kazem, imam ja svoje misljenje i na ovu temu, ali kad prikupim jos informacija pozabavicu se istom.

I da, sad ide ono sto ste i najvise cekali da procitate. Pivo?! O da, o da, nesvesna svoje nesvesnosti i verovatno usled retkih situacija da obilazim radnje i kupujem pivo posle 23h, apsolutno nisam znala da se pivo tokom noci, bar u Novom Sadu, NE MOZE kupiti. Kakav propust i neobavestenost sam sebi dozvolila. Nema kupovine piva posle 23h, taj podatak vredi znati. Ali sve u svemu, nikako, ne daj Boze da ti se desi sponatno opustanje sa prijateljima kod kuce. Mislim, kad vec nemamo kesha da idemo u bajne nocne provode i pohode na klubove i kafane, valjda mozemo ko ljudi da se napijemo bar kod kcue. Elem, znam pouzdano da postoje dezurne apoteke i da izvesno u njima u bilo koje doba dana i noci mozes npr da kupis psihoaktivne lekove, ali pivo ne moze. I da se razumemo, to nemam nikakve veze sa punoletstvom, jednostavno NEMA prodaje piva izmedju 23h i 06h narednog jutra. Potpuno je irelevantno koliko godina imas, nije u tome sustina.
U prevodu: ako ces da pijes, budi pijan preko dana, nocu budi trezan. Ma sjajno, kao i sve sto je u ovoj drzavi sjajno tako i ovaj banalni primer predstavlja egzemplar mudrih odluka nasih izabranih predstavnika. S druge strane, ako ti je bas frka, a ti lepo krkni bromazepan, bensedin, to bar mozes da nabavis u bilo koje doba dana i noci. Ne, ne, necu vise, samo se nerviram, a to kazu nije dobro za ten i lepotu. Molicu lepo! Da ste vi meni zivi i zdravi, za psihoativne lekove ne brinite moci cete da ih kupite, a sto se piva tice, pa sad ko vam je kriv sto bi vi uvece da se opustite.

3 коментара:

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Zanimljivo...a mene prati priča iz detinjstva: "Kada bi svi Kinezi skočili u more, isplivala bi Atlantida..." Nije da ne bih volela da vidim toliko spominjanu Atlantidu, ali u ovakvoj realnosti kada pogledaš, kada bi svi Kinezi zajedno zaista uradili bilo šta u isto vreme, to ne bi bilo ni malo naivna stvar za celu Planetu...
    Možda je pravo vreme da ostatak sveta počne da kolonizuje Mesec i Mars, a njima da prepustimo Zemlju, možda oni urade nešto pametno. Ovako smo vanzemaljci među ljudima.Ili obrnuto. Zemljina osa je definitivno odavno poremećena.
    Ja bih na Mars ako može, makar da se klizam po tom ledu.

    ОдговориИзбриши
  3. Moze Natasa, vrlo rado cu ti praviti drustvo na tom klizanju. A sto se Kineza tice, mnogo sto sta bih rekla, ali cu se ovog puta suzdrzat :). I da naglasim da moj komentar o Kinezima ne podrazumeva u osnovi samo negativnu kritiku.

    ОдговориИзбриши